نکات طلایی سئو در سال 2019

سئو 2019

سئو 2019 به ما نکاتی را ارائه داده است که با آن‌ها می‌توانیم سایت خود را در رتبه های بالای گوکل ببریم.

سئو چیست 

سئو به فرایند بهینه سازی محتوای آنلاین گفته می شود به گونه ای که موجب افزایش جذابیت آنها برای موتورهای جستجو شده و در نتیجه، آن محتوا در هنگام جستجوی عبارتی به خصوص، در رتبه بالاتری قرار می گیرد.

تفاوت سئو 2019 با سال های گذشته

گوگل با توجه به ترافیک بیشتری که جذب می کند، به فکر ارائه الگوریتم هایی می افتد که با بهره گیری از آن ها بتواند به شکل صحیح تر و قابل قبول تر، اسناد موجود را اعتبار سنجی کرده و با یک ترتیب دقیق به کاربران خود نمایش دهد. در سال 2019 هم همانند سال های گذشته، برخی تغییرات در الگوریتم های موتور جستجو به وجود آمد و طبق آن ها تعداد زیادی از سایت ها رشد چشم گیر خواهند داشت و عده زیادی هم طبیعتا متضرر خواهند شد. سئو در سال 2019 روند کاربر محور بودن خود را به شکل جدی تر و متمرکز تر پیش گرفت و سعی بر این شد که در کنار برجسته کردن برخی الگوریتم ها، روش های پیشرفته تری در خفا به وجود آید تا نتایج به شگل ارگانیک تر و با کیفیت تر به کاربران نمایش داده شوند. اما خب این فرایندی است که هر ساله انجام می شود و نمی توان آن را به عنوان وجه تمایز بین 2019 و سال قبل در نظر گرفت! شاخص های جدیدی هم به وجود آمدند که البته در 20 راهکار، بطور کامل آن ها را خدمتتان ارائه خواهیم کرد ولی برای اشاره کوتاهی به آن ها، چند مورد زیر را در نظر داشته باشید:

  • https
  • mobile friendly
  • site speed
  • و …

شاید در نگاه اول برجسته ترین تفاوت های سئو 2019 با سال های گذشته در جدی تر بودن این مفاهیم به نظر بیاید.

• نسخه موبایل

گوگل به صورت رسمی، ایندکس صفحات موبایل را هم به بخش کاری خود اضافه کرده است. برداشتی که می‌توان از جمله دنی سیلون در خصوص نسخه موبایل سایت داشت، به صورت زیر است:

«برای ایندکس شدن صفحات موبایل، مهم‌ترین مسئله همان نمایش درست سایت در این ابزارها است. هر چند که صفحات بدون نسخه موبایل هم زیر تیغ ایندکس شدن می‌روند؛ اما رتبه‌ای که بابت این مسئله دریافت می‌کنند نسبت صفحات طراحی شده مرتبط با موبایل کمتر است.»

سئو 2019

 ساختار سایت خود را متناسب با اندازه‌های گوشی‌های هوشمند و تبلت طراحی کنید.

  •  مراقب عکس‌ها باشید که واکنش گرا باشند و به درستی نمایش داده شوند.
  •  از عبارت‌های کوتاه در متا تایتل استفاده کنید که در گوشی قابل خوانا باشد.
  •  از پاپ آپ در نمایش موبایل استفاده نکنید.
  •  مراحل پیمایش و رسیدن کاربر به مطلب مورد نظر خود را کمتر کنید. در واقع لازم نیست که همه بخش‌های سایت در نسخه موبایل نمایش داده شوند.

بررسی موارد فنی سئو

موارد فنی که در سئو و به ویژه کدنویسی صفحات سایت وجود دارد، بررسی کنید. ابزارهای سئو مانند گوگل آنالاتیکس و همچنین متا تگ‌ها مانند متا تگ توضیحات و غیره را به دقت مورد کاوش قرار دهید که در همه صفحه‌ها به درستی اجرا شده باشند و هیچ مشکلی نداشته باشند. برای مثال ممکن است که صفحه‌ای را حذف کرده باشید؛ اما فراموش کرده باشید که آدرس آن را به یک صفحه دیگر ریدایرکت کنید.

  •  تمامی متا تگ‌های صفحات را بررسی کنید که مشکلی از بابت سئو نداشته باشند.
  •  صفحات به درستی در نسخه موبایل و تبلت نمایش داده شوند.
  •  عناوین صفحات را بررسی کنید که تکراری نباشند.
  •  لینک‌های شکسته را بررسی کنید و آن‌ها را به یک صفحه مرتبط ریدایرکت کنید.
  •  نقشه سایت را بررسی کنید و در صورت نیاز آن را بهینه کنید.
  •  ابزارهای سئو به درستی نصب شده باشند.       

سرعت سایت

سرعت سایت یکی از مهم‌ترین عامل‌هایی است که برای گوگل و کاربر و سئو 2019 مهم است. مدیران گوگل چند وقت پیش بیان کردند که زمان متوسط برای بارگذاری یک صفحه سایت در موبایل 22 ثانیه است و متأسفانه 53 درصد کاربران به دلیل رعایت نکردن همین زمان در سایت‌ها، آن را ترک می‌کنند و این یعنی فاجعه هم برای خود مدیر سایت و هم گوگل می باشد.

سئو 2019

امروزه برای یک موضوع به حدی صفحه و سایت زیاد شده است که فقط کافی است تا سرعت سایت شما کمی نسبت به بقیه پایین باشد تا به راحتی و مثل آب خوردن کاربر را از دست می‌دهید.

  •  درخواست HTTP را برای بخش‌های مختلف یک صفحه کاهش دهید.
  •  اندازه فایل‌ها به ویژه فایل‌های اسکریپت را کم کرده یا آن‌ها را فشرده کنید.
  •  جاوااسکریپت و CSS به صورت همزمان اجرا شوند.
  •  زمان جست‌وجوی DNS را کاهش دهید.
  •  زمان پاسخ دهی به سرور را بهینه کنید.
  •  از شرکت هاستینگ مناسب خدمات بگیرید.
  •  اندازه عکس‌ها را بهینه کنید.
  •  از پلاگین و ریدایرکت های کمتری استفاده کنید.

تولید محتوا

در چند سال گذشته بیشتر شرکت‌های اینترنتی ارزش تولید محتوا را درک کرده‌اند و از این رو به دنبال شخص یا افرادی هستند که این خدمات را برای آن‌ها انجام دهد. البته تولید محتوا صرفاً نباید به معنای نوشتن متن خالی و بارگذاری آن باشد. محتوای شما علاوه بر اینکه باید کاربردی و متناسب با سایت باشد، تمامی حالت‌ها از جمله ویدئو و عکس را پوشش دهد.

سئو 2019
  1.  به دنبال این باشید که سایت خود را مرجع محتوا و مطالب آموزشی در کسب‌وکار خود کنید.
  2.  لحن نوشتاری دوستانه به کار ببرید.
  3.  آخرین اخبار حوزه کاری خود را پوشش دهید.
  4.  از عکس و ویدئو بین مطالب خود استفاده کنید تا جذابیت آن‌ها را بیشتر کند.
  5.  بخش وبلاگ و مطالب سایت خود را به روزرسانی کنید.
  6.  مطالبی بنویسید که نیاز مشتریان شما را برطرف کند.

از عبارت استفاده کنید

گوگل در آخرین تغییرات الگوریتم خود بیان کرد که دیگر روی چگالی کلمات کلیدی مانند گذشته تأکید نمی‌کند، بلکه بیشتر کیفیت مطالب را در نظر می‌گیرد؛ اما گوگل یک ربات است و هر چه که باشد، شعور و درک کامل یک انسان را ندارد. در واقع گوگل با این ادعا، به دنبال این است که تولیدکنندگان محتوا به جای تمرکز روی کلمات کلیدی تک، روی عبارت‌ها و هم‌خانواده بیشتر تأکید کنند و آن را در متن خود به کار ببرند.

لینک بیلدینگ

لینک بیلدینگ و دریافت لینک از دیگر سایت، هنوز مهم‌ترین عاملی است که تا الآن باعث افزایش رتبه سایت می‌شود، البته به شرطی که به درستی انجام شود.

سئو 2019
  •  با تولید محتوای باکیفیت شانس اشتراک گذاری مطالب خود و دریافت لینک را افزایش می‌دهید.
  •  در شبکه‌های اجتماعی فعال باشید و مطالب خود را در آنجا به اشتراک بگذارید.
  •  پست مهمان و رپورتاژهای آگهی را جدی‌تر بگیرید.
  •  به هیچ وجه لینک نخرید و تبادل لینک نکنید.
  •  به مطالب دیگر سایت‌ها نظر دهید و لینک سایت خود قرار دهید.

تجربه کاربری را جدی بگیرید

زمانی می‌توانیم ادعای داشتن سایتی با تجربه کاربری یا همان UX خوب کنیم که کاربر با دلی خوش آن را ترک کند نه اینکه در کمترین زمان ممکن و پیدا نکردن جواب دلخواه خود سریعاً دکمه ضربدر را به معنای خروج بزند.

سئو 2019
  •  اگر به دنبال بهینه سازی تجربه کاربری سایت خود هستید، توصیه‌های پیتر مورویل به شما کمک زیادی خواهد کرد:
  • محتوایی تولید کنید که نیاز کاربران سایت شما را به خوبی برطرف کند.
  •  پیمایش در سایت باید خیلی راحت باشد. کاربر نباید برای پیدا کردن مطلب یا محصول مورد نیاز خود بیش از سه کلیک کند.
  •  ساختار سایت شما از جمله رنگ‌ها، نحوه چیدمان و غیره باید به صورتی باشد که در همان نگاه اول، احساسات کاربر را برانگیخته کند.
  •  مطالب و محتویات سایت باید برای همه به خوبی قابل دسترس باشد.
  •  سایت شما باید حس اعتماد را به کاربر القا کند.
  •  کاربر باید حس کند که شما برای او ارزش قائل شده‌اید که این می‌تواند با تولید محتوای باکیفیت و ساختار مناسب به وجود بیاید