برترین ترندهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

مارکتینگ
دیجیتال مارکتینگ از بخش های زیادی تشکیل شده است، سئو، رسانه های اجتماعی، اتوماسیون بازاریابی، PPC و موارد دیگر. فن آوری های جدید، تکنیک ها و الگوریتم های همیشه در حال تغییر گوگل و فیس بوک، بسیاری از تیم های دیجیتال مارکتینگ را بر روی انگشتان خود، نگه می دارد. 

 

وقتی وارد یک دهه جدید می شویم و فناوری با سرعتی سریع تغییر می کند، در اینجا ترندهای دیجیتال مارکتینگ هستند که ما از آنها هیجان زده ایم.

ترندهای برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

1. جستجوی صوتی – Voice Search

مارکتینگ

“جمعیت بزرگسالان ایالات متحده، 66.4 میلیون نفر، یا بیشتر هستند.”

درست است، بیش از 25٪ از بزرگسالان در ایالات متحده یک بلندگو هوشمند مانند Amazon Echo یا Google Home دارند. علاوه بر این، 31 درصد از کاربران تلفن های هوشمند در سراسر جهان حداقل از یک بار در هفته از جستجوی فعال شده با صدا استفاده می کنند، مانند Siri. تخمین زده می شود که در سال 2020، 50٪ از کل جستجوها جستجوهای صوتی باشند. این امر باعث می شود جستجوی صوتی به یکی از بزرگترین گرایش های بازاریابی آنلاین سال 2020 تبدیل شود.
این سالی است که دیجیتال مارکتینگ دیگر نمی توانند جستجوی صوتی را نادیده بگیرند. موارد زیادی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی سایت خود برای جستجوی صوتی انجام دهید، اما مهمترین تغییر شامل استفاده از کلیدواژه های بلند مانند “how to make vegan brownies” به جای کلمه کلیدی کوتاه تر مانند “vegan brownies” است.

2. پست های قابل خرید – Shoppable Posts

اکنون می دانید که رسانه های اجتماعی بخش عظیمی از بازاریابی آنلاین را تشکیل می دهند. آنچه ممکن است متوجه نشوید فقط تعداد زیادی از افراد در خرید اینترنتی هستند. 60٪ از کاربران اینستاگرام می گویند که محصولات جدیدی را در اینستاگرام کشف می کنند و در نظرسنجی Pinterest بیش از 4،000 کاربر، 70٪ قریب به اتفاق گفتند که Pinterest به آنها کمک می کند محصولات جدیدی را پیدا کنند.

این سیستم عامل ها به این نکته توجه داشته اند که مردم از آنها برای خرید استفاده می کنند و فروش بازرگانان را از طریق رسانه های اجتماعی راحت تر کرده اند. در طی چند سال گذشته، اینستاگرام، پینترست و فیس بوک همه راه هایی را برای فروشگاه های تجارت الکترونیک برای ایجاد پست های قابل خرید با استفاده از یکپارچگی بومی ایجاد می کنند که باعث می شود برچسب زدن و خرید مستقیم محصولات در پست های شما آسان شود. برای خرده فروشان آنلاین، این یک روش عالی برای هدایت ترافیک به صفحات محصول است.

بیایید این مثال را از افراد رایگان در اینستاگرام بررسی کنیم

مارکتینگ
این عکس در فید آنها است و وقتی روی عکس ضربه می زنید، نام لباس و قیمت آن ظاهر می شود. روی قیمت ضربه بزنید و با اطلاعات بیشتر به صفحه نمایش داده می شوید و گزینه مشاهده این مورد در وب سایت Free People را مشاهده خواهید کرد. از این صفحه نیز می توانید محصولات بیشتری را پیمایش کرده و مشاهده کنید.

 

با استفاده از تجارت اجتماعی، به مشتریان جدید می رسید، موانع خرید را کاهش داده و قیف فروش را به طرز چشمگیری کاهش می دهید. در حالی که پست های قابل خرید برای چند سال گذشته رو به افزایش است، ما انتظار داریم که آنها در سال 2020 به یک هنجار تبدیل شوند.

3- Immersive Tech like AR and VR

واقعیت افزوده (AR) و واقعیت مجازی (VR) طی چند سال گذشته در محبوبیت منفجر شده و به سرعت در حال تبدیل شدن به یکی از بهترین روندهای بازاریابی هستند. امسال (2020)، تخمین زده می شود که حدود 100 میلیون نفر از AR برای خرید آنلاین و فروشگاه استفاده کنند.
AR در حال حاضر توسط شرکتهای بزرگی مانند IKEA مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از برنامه و AR خود، مشتریان می توانند قبل از خرید (یا حتی قرار دادن پا در یک فروشگاه) چه فضایی از مبلمان را در فضای خود به نظر بیاورند! به این واحد قفسه بندی که در سالن کنفرانس TheeDigital تست کرده ایم، نگاهی بیندازید.
مارکتینگ

4- محتوای تعاملی – Interactive Content

91٪ از خریداران به دنبال مطالب تعاملی تر آنلاین هستند و در سال 2020، بازاریابی محتوا تمرکز خود را تغییر می دهد تا آنچه را که می خواهد به مردم ارائه دهد. پست های قابل خرید، AR / VR، فیلم 360 درجه، آزمونها و نظرسنجی ها تنها نمونه هایی از محتوای تعاملی هستند.
مارکتینگ

به چند دلیل، محتوای تعاملی یکی از بهترین روش های بازاریابی در سال 2020 خواهد بود :

  • این نوع محتوا جدید و اصلی است و به کاهش صدا کمک می کند
  • این دلیل به بازدید کنندگان دلیل ماندن در صفحه را می دهد
  • بسیار قابل تقسیم است (تقریباً همه دیده اند که کسی نتایج یک مسابقه احمقانه مانند \”چه نوع پنیری را دارید؟\”)
  • اشتراکی باعث افزایش آگاهی از برند شما می شود
  • آخر، مردم فقط دوست دارند تعامل کنند!

5- پیشنهاد قیمت هوشمند در گوگل ادوردز – Smart Bidding in Google Ads

اتوماسیون در دنیای بازاریابی دیجیتال چیز جدیدی نیست، اما به لطف به روزرسانی های اخیر Google Ads اعلام شده در Google Marketing Live، ما انتظار داریم که اتوماسیون و قیمت گذاری هوشمند برای بسیاری از مدیران حساب PPC تبدیل به هنجاری شود.
Google Ads برای بهینه سازی پیشنهادات خود به یادگیری ماشین متکی است تا از هر تبدیل بیشترین ارزش را کسب کنید. پیشرفت های اعلام شده در Google Marketing Live باعث می شود پیشنهادات شما بهتر از هر زمان دیگری با امکان انتخاب اقدامات تبدیل در سطح کمپین، امکان بهینه سازی پیشنهادات شما در چندین کمپین با مجموعه ای از اقدامات تبدیل دلخواه و امکان تعیین پیشنهادات انجام شود. با شروع یا توقف فروش، بطور خودکار تغییر می کند. این پیشرفت ها به شما در حداکثر رساندن کمک می کند
مارکتینگ

6. شخصی سازی – Personalization

بازاریابی شخصی در جایی است که در سال 2020 است. مصرف کنندگان از دیدن تبلیغات عمومی که ممکن است هیچ ارتباطی با آنها نداشته باشد، خسته شده اند. ما در هنگام روشن بودن کانال کانال را تغییر می دهیم (این در صورتی است که هنوز کابل داریم) و برای جلوگیری از تبلیغات، به خدمات پخش موسیقی مبلغی پرداخت می کنیم. تبلیغات سنتی و تبلیغات عمومی به طور فزاینده ای بی اثر است.

اینجاست که تبلیغات شخصی سازی شده وارد می شود.

90٪ از 1000 نفر مورد بررسی گفتند که شخصی سازی را جذاب می کنند و 80٪ گفتند که بیشتر احتمال دارد با شرکتی که تجربیات شخصی ارائه می دهد، تجارت کنند. مشتریان در حال شروع به انتظار شخصی سازی هستند و روشهای زیادی برای ارائه بازاریاب های دیجیتال وجود دارد.

لیست های ایمیل بخش بندی شده یکی از محبوب ترین راه ها برای شخصی سازی تلاش های بازاریابی آنلاین شما است. در واقع، انفجارهای ایمیل شخصی 3 برابر بهتر از ایمیل های عمومی ارسال شده به کل لیست شما انجام می دهند! بیشتر ابزارهای بازاریابی ایمیل، مانند MailChimp و ثابت تماس و ابزارهای اتوماسیون بازاریابی، مانند HubSpot و Pardot، تقسیم بندی لیست را ساده و آسان می کنند.

اگر پیام های بازاریابی خود را شخصی سازی نمی کنید، سال 2020 را شخصی کنید که بازاریابی را شخصی کنید.

7. برنامه های پیام رسان اجتماعی در دیجیتال مارکتینگ – Social Messaging Apps

مارکتینگ
برنامه های رسانه های اجتماعی مانند Facebook Messenger، WeChat و WhatsApp فقط برای پیام رسانی دوستان نیستند. این برنامه ها در حال تبدیل شدن به روشهای رایج برای برقراری ارتباط تجارت با مشتریان خود هستند. در حقیقت، فیسبوک مسنجر هر ماه بیش از 10 میلیارد پیام رد و بدل شده بین افراد و مشاغل را مشاهده می کند.

برنامه های پیام رسانی برای مشاغل محبوب هستند زیرا مشتریان ارتباط مستقیم با شرکت ها را مناسب می دانند. علاوه بر این، این امکان را برای بازاریابی بسیار شخصی فراهم می کند، که ما از قبل می دانیم مردم عاشق آن هستند.

در اینجا چند روش وجود دارد که مشاغل از برنامه های پیام رسانی استفاده می کنند:

  • برقراری ارتباط و ایجاد روابط
  • آموزش مشتریان در مورد تجارت / محصولاتشان
  • افزایش فروش
  • دعوت مردم به رویدادها
  • به دست آوردن مشتریان بالقوه
  • ارائه پشتیبانی مشتری
به این فکر کنید که چگونه تجارت شما می تواند از برنامه های پیام رسانی اجتماعی در سال 2020 استفاده کند!

8. جستجوی بصری – Visual Search

جستجوی ویژوال فقط چیزی است که به نظر می رسد – استفاده از تصاویر به جای کلمات کلیدی در موتورهای جستجو. قبلاً در بتا توسط پینترست و گوگل استفاده شده است، جستجوی بصری به شما امکان می دهد تا از چیزی که می خواهند جستجو کنند (برای خرید یا یافتن موارد مشابه) عکس بگیرند و از تصویر بارگذاری شده برای یافتن نتیجه استفاده می شود. با پیشرفت و پیشرفت این فناوری، حتی مدیر عامل شرکت Pinterest بن سیلبرمن پیش بینی کرده است که “آینده جستجو بیشتر از کلمات کلیدی خواهد بود.”
مارکتینگ

9. داستان در رسانه های اجتماعی – Stories on Social Media

هنگامی که اسنپ چت در سال 2017 منتشر شد، این اولین پلتفرم رسانه اجتماعی بود که “داستان” را تصور کرد – پیام کوتاه و شیرین یا پیام های ویدئویی که بعد از 24 ساعت ناپدید می شوند. از آنجایی که مفهوم داستان در سایر سیستم عامل های رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک و اینستاگرام محبوبیت زیادی پیدا کرده است، داستان دیگر فقط برای هزاره ها و gen z پدیده ای نیست. اکنون شرکت ها، بزرگ و کوچک، از آنها برای افزایش آگاهی از برند استفاده می کنند و از این فرصت استفاده می کنند تا با مخاطبان جوان تری تعامل برقرار کنند. داستان هایی را در اسنپ چت، اینستاگرام و حتی فیس بوک امتحان کنید.

10. اشتغال کارمندان – Employee Engagement

با توجه به تجربه مشتری کارآمد و مودبانه مخاطبان خود، باید از ابتدا با کارمندان خود شروع کنید. به عنوان چهره شرکت شما، کارکنان شما باید نه تنها از مارک شما آگاه باشند بلکه از شرکت در این امر درگیر و خوشحال هستند. با درگیر کردن آنها در نام تجاری خود، اطمینان حاصل می کنید که آنها می خواهند تجارت شما به همان اندازه که انجام می دهید موفق شود.

روندهای دیجیتال مارکتینگ مداوم

دقیقاً مانند عینک آفتابی آویاتور و لباس سیاه، بعضی چیزها از سبک خارج نمی شوند. در اینجا شش گرایش بازاریابی آنلاین وجود دارد که طی چند سال گذشته بسیار زیاد بوده و در جهان دیجیتال مارکتینگ در سال 2020 همچنان بزرگ خواهد بود.

1. Chatbots

طی چند سال گذشته، ما هر روز بیشتر با رباتها ارتباط برقرار کرده ایم. با تشکر از هوش مصنوعی (AI) و یادگیری ماشین، چت بات ها پیچیده تر و قادر به رسیدگی به درخواست های پیچیده تر هستند.
مارکتینگ
در سال 2020، این فناوری همچنان در حال بهسازی و ادغام در وب سایتهای شرکت خواهد بود. خدمات مشتری از طریق وب هر روز به لطف این فناوریهای جدید سریعتر و کارآمدتر می شوند – بنابراین از حضور آنها در حضور وب غافل نشوید.

2. فیلم – Video

ویدیو یک بازاریابی دیجیتالی است که باید در سال 2019 باشد و در سال 2020 نیز یکی از این موارد خواهد بود. علاوه بر افزودن فیلم ها به شبکه های اجتماعی و سایت خود، فیلم های زنده در Facebook Live و Instagram Live سه برابر بیشتر از فیلم هایی که نیستند تماشا می شوند. زنده.

3. موقعیت “صفر” در SERP – Position “Zero” in SERP

موقعیت شماره #1 دیگر مکان برتر نتایج جستجو نیست. موقعیت صفر یا موقعیت “#0″، قطعه برجسته متن که قبل از نتایج جستجو ظاهر می شود، اکنون در صدر جدول قرار دارد و بسیار آرزو می کند.
مارکتینگ
این نقطه رتبه بندی زمان نخست به طور معمول به سوال یا پرس و جو جستجو پاسخ می دهد و پیوندی به منبع اطلاعات دارد. دکتر پیتر جی. مایرز مقاله جالبی را برای moz در مورد موقعیت “0” و نکاتی برای کسب این رتبه نوشت.

4. اینفلوئنسر مارکتینگ –  Influencer Marketing

اینفلوئنسر مارکتینگ اکنون چندین سال است که به زودی انجام نمی شود. آنفلوئنسرها مشهور و عظیم یا “استرالیا اینترنتی” با ده ها هزار دنبال کننده بودند اما اکنون، شرکت ها به دنبال افرادی هستند که دارای رسانه های اجتماعی کمتری هستند تا بتوانند تأثیرگذار باشند. اعمال نفوذ افراد با نفوذ در رسانه های اجتماعی به شما این امکان را می دهد تا با صدایی که به آنها اعتماد دارند، به مخاطبان خود برسید.
شما می توانید با جستجوی افرادی که به اهداف جمعیتی شما دسترسی پیدا می کنند و سپس از آنها به عنوان یک طرفدار برند حمایت مالی کنید، تأثیرگذار را پیدا کنید. برندهایی که به مؤلفین نفوذ می کنند تا پیام خود را منتشر کنند، ROI 11X را بالاتر از سایر روشهای بازاریابی دیجیتال می دانند.

5- بازاریابی محتوا – Content Marketing

آیا محتوا هنوز در سال 2020 پادشاه است؟ شما بهتر اعتقاد دارید!

محتوا نه تنها دانش و تخصص را به مشتریان بالقوه که مقاله یا صفحات شما را می خوانند، نشان می دهد، بلکه موتورهایی است که نتایج جستجو را در نتایج جستجو قرار می دهد. به طور خلاصه، محتوا آتش را که بهینه سازی موتور جستجوگر شما است، می سوزاند، بنابراین بهتر است هرگز از ایجاد محتوا دست نکشید. در سال 2020، روی ایجاد محتوای و فیلم های تعاملی تمرکز کنید.

6. تاثیر سرعت صفحه در دیجاتال مارکتینگ – Page Speed

سرعت صفحه برای چندین سال مهم بوده است و برای موفقیت وب سایت شما در سال 2020 حیاتی خواهد بود. 25٪ از کاربران اگر در چهار ثانیه بارگیری نشوند، یک صفحه را رها می کنند و احتمالاً آنها باز نمی گردند. در بهبود سرعت صفحه خود در سال 2020 تمرکز کنید و تماشای عملکرد سایت خود را بهبود بخشید!

7. محتوای تولید شده توسط کاربر  – User-Generated Content (UGC)

UGC همکاری بین یک برند و مشتریان آن است. شرکت ها با ارائه مشوق هایی از قبیل تخفیف، کالای رایگان یا حتی کمک های خیرخواهانه به یک دلیل خاص، مشتریان را ترغیب می کنند تا محتوای منحصر به فرد خود را که مربوط به استفاده از خدمات یا محصولاتشان است، ارسال کنند. این استراتژی سودمند دوجانبه نه تنها به مشتریان فرصتی می دهد تا به شما در تبلیغ برند خود کمک کنند بلکه باعث افزایش تعامل کلی کاربران می شود.

ترندهای برتر دیجیتال مارکتینگ در سال 2020

دیجیتال مارکتینگ دائماً در حال تغییر است و فکر می کنیم تاکتیک ها و ایده های فوق در سال 2020 تغییراتی در بازی های بزرگ خواهد بود. نظر شما چیست؟ چه روند بازاریابی را برای سال 2020 پیش بینی می کنید؟ روندها و پیش بینی های خود را در کامنت ثبت کنید.