بازاریابی محتوا در سال 2020

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در سال 2020

نگاهی به روند بازاریابی محتوا برای سال 2020 بیندازیم. در پاراگراف زیر، کلمه انواع بازاریابی محتوا و همچنین خود محتوا وجود خواهد داشت.

1- پادکست

محبوبیت پادکست در دهه گذشته به طور پیوسته در حال افزایش است | پادکست های منبع در سال های اخیر بسیار محبوب شده اند و اکنون نیز یکی از محبوب ترین روندهای بازاریابی محتوا هستند. آنها نه تنها بخاطر اینکه آموزنده هستند، بسیار راحت هستند بلکه به ما اجازه می دهند تا هنگام حرکت آگاه شویم. مردم هنگام پیاده روی، رانندگی و پیاده روی تردمیل به پادکست ها گوش می دهند. آنها در صورتی که به چیزی بخوابید، بسیار عالی هستند.
آنها می توانند به معنای واقعی کلمه در هر سرگرمی، تاریخ، ورزش، کتاب و شاید مهمتر از همه، صنایع و وقایع مرتبط با آنها باشند.
بازاریابی محتوا
بیشتر مشاغل در حال ایجاد پادکست هستند که در مورد آنچه که در حال حاضر در صنعتی که بخشی از آن اتفاق می افتد، بحث می کنند. این قالب بسیار جذاب است و آنها را به خوبی آگاه می کند که نشسته اند و در مورد اخبار و روندهای فعلی بحث های دوستانه ای دارند. تولید پادکست به دلیل داشتن تجهیزات صوتی با کیفیت می تواند بسیار گران قیمت باشد، اما در صورت داشتن موارد زیر، هزینه آن را پرداخت می کنید. شما همیشه می توانید از خوانندگان و پیروان خود بپرسید که آیا آنها علاقه دارند پادکست شما را بشنوند و می توانید چند نفر را ضبط کنید تا ببینید که چگونه این کار را می کنند.

2- بهبود تجربه محتوایی

تجربه محتوا نحوه ساخت، ارائه مطالب شما و همچنین نحوه تعامل بازدید کنندگان شما با محتوای شما است.
وقتی می گوییم تجربه محتوا شامل نحوه ساخت و ارائه مطالب است، ما درمورد تعدادی چیز متفاوت صحبت می کنیم.
در مرحله اول، مهم است که طرح محتوای شما خوب به نظر برسد زیرا آمار نشان می دهد 38٪ از مردم اگر طرح به نظر جذاب نرسند، از همکاری با وبسایت خودداری می کنند.
بازاریابی محتوا
برای اطمینان از اینکه چیدمان مطالب شما افراد را ترسناک نمی کند، می توانید تصاویر را اضافه کنید تا خواندن به چشم مردم آسان تر شود و عنوان ها و زیرنویس ها را در صورت لزوم اضافه کنید (برای ایجاد شکاف در متن و آسانتر خواندن). همچنین می توانید لیست ها را برای ساده سازی اطلاعات اضافه کرده و هضم آن را آسانتر کنید.

3- پخش مستقیم فیلم

پخش زنده ویدیوها روز به روز محبوب تر می شود و مدیون محبوبیت رسانه های اجتماعی است. آنها یکی از جدیدترین روندهای بازاریابی محتوا هستند و یکی از اصلی ترین آنها در سال 2020 خواهد بود.
برخی از کارشناسان بازاریابی دیجیتال حتی می گویند که ویدیوی زنده یک ضروری برای بازاریاب ها است.
دلیل این امر این است که فیلم در هنگام بازاریابی محبوب ترین و مؤثرترین نوع محتوا است. یک دلیل محبوب بودن YouTube و TikTok وجود دارد.
YouTube دومین وب سایت پر بازدید جهان (بلافاصله پس از Google) است و TikTok سریعترین پلت فرم رسانه های اجتماعی در حال رشد است.
دلیل اینکه کارشناسان بازاریابی دیجیتال، livestreams را به عنوان یک استراتژی اساسی می بینند، به این دلیل است که مشاغل را قادر می سازد به طور مستقیم و در زمان واقعی با مشتریان ارتباط برقرار کنند. همچنین این امکان را به شرکتها می دهد تا به اصطلاح عامل انسانی را نشان دهند و ثابت کنند که آنها چیزی بیش از یک نام هستند.
بازاریابی محتوا

می توانید به صورت مستقیم در YouTube، Facebook یا Instagram این کار را انجام دهید.
در پخش مستقیم، هیچ اسکریپتی وجود ندارد، بنابراین مکالمات طبیعی تری امکان پذیر است.
Livestreams می تواند QA باشد، جایی که افراد از شما سؤال می کنند و شما پاسخ می دهید یا برعکس، می توانند جریان هایی از ارائه، اطلاعیه ها، رویدادها، نمایش های پشت صحنه و غیره باشند.
از این روند بازاریابی محتوا برای به حداکثر رساندن تعامل با مشتریان خود استفاده کنید و به آنها نشان دهید که تجارت شما اصیل است و چگونه کار می کند.

4- Google snippets

می دانید وقتی یک سؤال را به شما گوگل می کنید و در بالای صفحه، یک مستطیل پاسخ می دهید؟ این یک قطعه Google است و آن چیزی است که هر شغلی که محتوا را منتشر کند آرزو دارد که داشته باشد.

اگر تعجب می کنید که چرا اینگونه است، جواب این است که قطعه های گوگل ترافیک زیادی را برای یک وب سایت فراهم می کنند. آنها اطلاعات مفید و دقیقی را در مورد آنچه افراد جستجو می کنند ارائه می دهند، و از همه مهمتر، این یک روش بسیار سریع برای بدست آوردن اطلاعات است.

بازاریابی محتوا

از آنجا که آنها اطلاعات مفیدی را به افراد ارائه می دهند، برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی قطعه قطعه کلیک می کنند. این یک ترویج رایگان وب سایت و تاکتیک تولید منجر است، بنابراین مطمئن شوید که محتوای خود را برای قطعه های Google بهینه کنید.

این شامل ارائه اطلاعات مفید، پاسخ دادن به سؤالات، و از جمله کلمات کلیدی مربوطه و جزئیات زیادی است.

5- جستجوی زبان طبیعی و صدا

جستجوی صوتی یکی دیگر از روندهای بازاریابی محتوایی است که رو به افزایش است.

مردم از تایپ کردن خسته شده اند و دیگر وقت آن را ندارند. درعوض، آنها از جستجوی صوتی استفاده می کنند و از زمانی که برای تایپ کردن برای کار مفیدتری صرف کرده اند، استفاده می کنند.

برای بهینه سازی جستجوی صوتی می توانید چندین کار انجام دهید. مطالب خود را با صدای بلند بخوانید و مطمئن شوید که طبیعی به نظر می رسد. از استفاده از زبان پیچیده و عبارات طولانی و بیش از حد پیچیده که هیچ کس آن را نمی شناسد، خودداری کنید.

بازاریابی محتوا
هنگام صحبت با یک دستیار صوتی، مردم نمی گویند “بازاریابی محتوا”. درعوض، آنها سؤالاتی را ایجاد می کنند که گویی با انسان صحبت می کنید و می گویند “بازاریابی محتوایی چیست” یا “Alexa”، نمونه هایی از بازاریابی محتوا را به من نشان می دهد.

در مثال دوم، کلمه کلیدی “نمونه هایی از بازاریابی محتوا”، کلمه کلیدی longtail، یکی از مهمترین موارد در مورد بهینه سازی جستجوی صوتی خواهد بود.

نتیجه

بازاریابی محتوا یکی از موثرترین استراتژی های بازاریابی، حتی موثرتر از بازاریابی سنتی است. این امکان را برای تبلیغات شخصی تر فراهم می کند و به مشاغل این فرصت را می دهد تا با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و با آنها روابط پایدار برقرار کنند. روند بازاریابی محتوا برای سال 2020 بیشمار است.
امیدوارم این مقاله بینش خوبی در زمینه بازاریابی محتوا داشته باشد و از خواندن شما متشکریم!
منبع : w3-lab