کارشناس تولید محتوا چه کسی است و چه انتظاری باید از آن داشت؟

کارشناس تولید محتوا

کارشناس تولید محتوا

این روزها در دنیای وب خیلی زیاد به گوش می خورد و اگر اغراق نباشد طبق قانون گوگل تمامی کسب و کارهای اینترنتی از کوچک و بزرگ برای رسیدن به صدر جستجوهای گوگل و کسب درآمد بیشتر نیاز به تولید محتوا دارند، اما محتوایی ناب و کاربرپسند که گوگل به آن اعتماد کرده و رتبه خوبی به وی بدهد و این مورد فقط از عهده کارشناس تولید محتوا بر می آید.

برای تبدیل شدن به یک کارشناس حرفه ای در زمینه تولید محتوا احتیاجی نیست در دانشگاه درس خوانده باشید همین که ذهنی خلاق، ایده پرداز و اهل مطالعه داشته باشید به راحتی می توانید مطالب و مقاله هایی را ارائه دهید که وقتی خودتان یا دیگران آن را مطالعه می کنند لذت ببرند و بگویند: احسنت، لذت بردم.

در اصل کارشناس تولید محتوا به شخصی گفته می شود که به جای اینکه مطالب را از اینترنت کپی کند و جایی دیگر پیست کند، به صورت ذاتی از ذهنش استفاده کند و تمامی مطالب و جملاتی که در ذهنش دارد را با هم یکی کند و آن را در قالب یک مطلب به دیگران ارائه دهد اما به گونه ای این مطلب را بنویسد که دیگران تحت تأثیر قرار بگیرند.

کارشناس تولید محتوا

اما همین کارشناس برای تولید محتوای سایت باید یک سری ویژگی های اصلی داشته باشد که با داشتن این موارد می توان به وی گفت کارشناس که در زیر به آنها اشاره می کنیم:

ویژگی ها

  • ویژگی اول: نسبت به محتوایی که تولید می کند باید تسلط کافی و کامل داشته باشد
  • ویژگی دوم: یک محتوا و مقاله تولید شده را بایستی بتواند به صورت کامل بسط و گسترش دهد و آن را کامل بنویسید و سپس به سراغ یک موضوع دیگر برود و در اصل نبایستی در یک محتوا از این شاخه به آن شاخه بپرد
  • ویژگی سوم: یک کارشناس باید بتواند از زبان فارسی به خوبی استفاده کند. این یعنی اگر متن به ضرب المثل، شعر، دو بیتی، طنز، استعاره و یا هر چیز دیگری نیاز داشت آن را به موقع و در جایی مناسب به کار ببرد
  • ویژگی چهارم: این شخص بایستی در هر زمینه ای اطلاعات عمومی و تخصصی خیلی زیادی داشته باشد و این مورد فقط و فقط با مطالعه و نوشتن به دست می آید. هر چه بیشتر مطالعه کنید و بیشتر بنویسید به مرور زمان به یک کارشناس حرفه ای تبدیل خواهید شد

اما برسیم به این موضوع:

چه انتظاراتی باید از کارشناس تولید محتوا داشته باشیم؟

در اصل از این کارشناس بایستی یک سری انتظارات و توانایی های خاص و معقولانه داشته باشیم نه اینکه تمام امور یک شرکت یا یک سایت را بر عهده ی وی بگذاریم و توقع داشته باشیم وی کارش را به نحو احسن انجام دهد. در اینجا به چند مورد اشاره می کنیم که این کارشناس بایستی با آنها آشنایی داشته باشد:

  • نسبت به بازاریابی دیجیتال آشنایی نسبی یا کامل داشته باشد
  • نحوه ویرایش کردن یک تصویر در فتوشاپ
  • مسلط بودن به ویرایش و نگارش یک متن فارسی
  • تولید محتواهایی که از نظر سئو مشکلی نداشته باشد
  • آشنایی با بازاریابی محتوا
  • آشنایی کامل یا نسبی به زبان انگلیسی و همچنین ترجمه
  • توانایی ادغام کردن چند محتوا برای تولید یک محتوای جدید
  • خلاقیت در تولید محتوای جدید
  • مسئولیت پذیر بودن نسبت به محتوایی که قرار است تولید کند